www.pwszpedagog.fora.pl - witaj!
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Forum www.pwszpedagog.fora.pl Strona Główna
->
Aktualności
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólne
----------------
Aktualności
Semestr piaty PS
----------------
Elementy teorii organizacji i zarządzania
Prawo rodzinne i opiekuńcze w Polsce, system świadczeń rodzinnych i postępowanie wobec dłuzników ali
Media w edukacji
Metodyka pracy socjalnej
Język obcy
Wykład do wyboru (pierwszy)
Psychologia społeczna
Seminarium dyplomowe
Podstawy gerontologii
Struktura i organizacja pomocy społecznej
Semestr piąty PO
----------------
Psychologia zdrowia
Język obcy
Wykład do wyboru (pierwszy)
Media w edukacji
Pedagogika rodziny
Instytucje i placówki opiekuńcze
Profilaktyka zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży
Seminarium dyplomowe
Podstawy gerontologii
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Semestr czwarty PS
----------------
Technologie informacyjne
Teoretyczne podstawy pracy socjalnej
Podstawy wiedzy o rozwoju biopsychicznym człowieka w cyklu życia
Andragogika
Pedagogika pracy
Socjoterapia
Trening umiejętności interpersonalnych
Język obcy
Komunikacja interpersonalna w pracy socjalnej
Aksjologia pracy socjalnej
SppswPśopoc System prawny pomocy społecznej w Polsceomoc świadczona obywatelom polskim oraz cudzoziemcom
Metody badań pedagogicznych
Seminarium dyplomowe
Ps Patologie społeczne
Semestr czwarty PO
----------------
Pzzez Promocja zdrowia z edukacją zdrowotną
Mpz Metodyka profilaktyki zdrowia
Andra Andragogika
Mpo Metodyka pracy opiekuńczoychowawczej
Tipmin Teoria i praktyka mediacji i negocjacji
Seminarium dyplomowe
Język obcy
Ti Technologie informacyjne
Mbp Metody badań pedagogicznych
Tui Trening umiejętności interpersonalnych
Socjo Socjoterapia
Semestr trzeci
----------------
Psychologia kliniczna
Teoretyczne Podstawy Kształcenia
Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej
Psychologia rozwojowa i osobowości
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej
Komunikacja społeczna
Język obcy
Wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej
Etyka
Metodologia badań społecznych
Surdopedagogika
Semestr drugi
----------------
Teoretyczne podstawy wychowania
Podstawy poradoznawstwa
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Socjologia wychowania
Podstawy logopedii
Pedagogika społeczna
Pojęcia i systemy pedagogiczne
Semestr pierwszy
----------------
Historia Wychowania
Podstawy Ergonomii i BHP
Wprowadzenie do Filozofii
Wprowadzenie do Pedagogiki
Wprowadzenie do Psychologii
Wprowadzenie do Socjologii
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Dominika
Wysłany: Nie 21:48, 03 Kwi 2011
Temat postu: PO- Werbel(wzór opini pedagogicznej)
WZÓR OPINII PEDAGOGICZNEJ (praca zaliczeniowa)
Legnica, data
OPINIA W SPRAWIE
DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Badany : od 4 kl. do 6 kl. SP ze stwierdzoną dysleksją rozwojową lub dysgrafią
Imię nazwisko, c. (s.) , ur …. w…., zam. … (ulica, nr, miejscowość) uczeń klasy .. Szkoły Podstawowej nr .. w …
Badanie pedagogiczne odbyło się dn.:
Uczennica/uczeń był diagnozowany na wniosek rodziców i polonisty z powodu trudności w czytaniu i pisaniu.
Z informacji od matki wynika, że (dane z wywiadu z matką lub ojcem)
Z informacji od polonisty wynika, że (dane z kwestionariusza (opinii) od nauczyciela, zeszyty, prace pisemne)
Wynik badań i obserwacji:
1. Obserwacja podczas badania:
a) kontakt z badającym (nawiązuje szybko, utrzymuje dystans)
b) cechy charakteru (np. spokojna, ambitna, wesoła lub , rozkojarzony, wycofany, zalękniony, płaczliwy, agresywny)
c) motywacja do wykorzystywania zadań: wykazuje zainteresowanie, lub nie podczas wykonywania zadań, z chęcią pracuje
d) rozumienie poleceń słownych i instrukcji tekstowych
e) koncentracja uwagi na zadaniach
f) zasób słownictwa (bogaty/ubogi)
g) tempo pracy (szybkie, przeciętne, wolne)
2. Lateralizacja (test Zazzo lub spr. w inny sposób)
3. Wyniki testów:
a) czytania: test (tępo, rozumienie, sposób czytania)
b) pisania (poprawność ortograficzna) i dyktando (błędy, rodzaj błędów, częstość popełniania)
c) analiza i synteza wzrokowa, słuchowa, test
d) matematyka: test wiadomości i umiejętności matematycznych, wyniki: b. dobry, dobry, przeciętny, niski
Wnioski i zalecenia
1. Wyniki badań pedagogicznych, analiza czynników rozwojowych, zeszytów przedmiotowych i prac pisemnych pozwalają stwierdzi specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu pod postacią dysortografii, dysleksji i dysleksji rozwojowej
2. Uczeń/uczennica systematycznie pracował z w. ort z zadań cz 1-4
3. Należy dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczennicy. Podstawa Prawna i Rozp. MENiS z dn. 07.09.2004r 9DZ.U. Nr 199 z 2004. z późniejszymi zmianami) :
- objąć praca w zespole korekcyjno-kompensacyjnym z języka polskiego, podczas którego należy ćwiczyć:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
- oceniać wartość merytoryczną prac pisemnych z pominięciem błędów oraz poprawę dyktand.
4.Zalecenia na sprawdzian w kl. VI:
- wydłużyć czas o 50%
5.Badanie kontrolne w klasie II szkoły gimnazjalnej.
Rodzicom przekazano wyniki badań oraz udzielono porady do pracy z dzieckiem w domu.
Osoba diagnozująca:
Imię, nazwisko, grupa, rok studiów
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Bearshare
Regulamin