Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec
|
WZÓR OPINII PEDAGOGICZNEJ (praca zaliczeniowa)
Legnica, data
OPINIA W SPRAWIE
DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Badany : od 4 kl. do 6 kl. SP ze stwierdzoną dysleksją rozwojową lub dysgrafią
Imię nazwisko, c. (s.) , ur …. w…., zam. … (ulica, nr, miejscowość) uczeń klasy .. Szkoły Podstawowej nr .. w …
Badanie pedagogiczne odbyło się dn.:
Uczennica/uczeń był diagnozowany na wniosek rodziców i polonisty z powodu trudności w czytaniu i pisaniu.
Z informacji od matki wynika, że (dane z wywiadu z matką lub ojcem)
Z informacji od polonisty wynika, że (dane z kwestionariusza (opinii) od nauczyciela, zeszyty, prace pisemne)
Wynik badań i obserwacji:
1. Obserwacja podczas badania:
a) kontakt z badającym (nawiązuje szybko, utrzymuje dystans)
b) cechy charakteru (np. spokojna, ambitna, wesoła lub , rozkojarzony, wycofany, zalękniony, płaczliwy, agresywny)
c) motywacja do wykorzystywania zadań: wykazuje zainteresowanie, lub nie podczas wykonywania zadań, z chęcią pracuje
d) rozumienie poleceń słownych i instrukcji tekstowych
e) koncentracja uwagi na zadaniach
f) zasób słownictwa (bogaty/ubogi)
g) tempo pracy (szybkie, przeciętne, wolne)
2. Lateralizacja (test Zazzo lub spr. w inny sposób)
3. Wyniki testów:
a) czytania: test (tępo, rozumienie, sposób czytania)
b) pisania (poprawność ortograficzna) i dyktando (błędy, rodzaj błędów, częstość popełniania)
c) analiza i synteza wzrokowa, słuchowa, test
d) matematyka: test wiadomości i umiejętności matematycznych, wyniki: b. dobry, dobry, przeciętny, niski
Wnioski i zalecenia
1. Wyniki badań pedagogicznych, analiza czynników rozwojowych, zeszytów przedmiotowych i prac pisemnych pozwalają stwierdzi specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu pod postacią dysortografii, dysleksji i dysleksji rozwojowej
2. Uczeń/uczennica systematycznie pracował z w. ort z zadań cz 1-4
3. Należy dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczennicy. Podstawa Prawna i Rozp. MENiS z dn. 07.09.2004r 9DZ.U. Nr 199 z 2004. z późniejszymi zmianami) :
- objąć praca w zespole korekcyjno-kompensacyjnym z języka polskiego, podczas którego należy ćwiczyć:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
- oceniać wartość merytoryczną prac pisemnych z pominięciem błędów oraz poprawę dyktand.
4.Zalecenia na sprawdzian w kl. VI:
- wydłużyć czas o 50%
5.Badanie kontrolne w klasie II szkoły gimnazjalnej.
Rodzicom przekazano wyniki badań oraz udzielono porady do pracy z dzieckiem w domu.
Osoba diagnozująca:
Imię, nazwisko, grupa, rok studiów
Post został pochwalony 0 razy
|